top of page

Klaudia Pająk-Wojtaś

logopeda, oligofrenopedagog

Klaudia Pająk logopeda oligofrenopedagog

O mnie

Jestem absolwentką Akademii Ignatianum w Krakowie (logopedia) oraz Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (oligofrenopedagogika). Od 6 lat pracuję z dziećmi, a swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam w szkole, przedszkolu, gabinecie logopedycznym oraz żłobku (prowadząc grupowe zajęcia logopedyczne), w przedszkolu terapeutycznym (pracując z dziećmi z ASD i opóźnionym rownowjem mowy) i na specjalistycznym turnusie rehabilitacyjnm dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

 

Jestem osobą ambitną i otwartą na nowe doświadczenia dlatego regularnie uczestniczę w szkoleniach oraz konferencjach naukowych, które poszerzają moją wiedzę oraz kompetencje jako specjalisty. Łatwo nawiązuję kontakt z dziećmi co pozwala mi na stworzenie przyjaznej atmosfery na zajęciach, a w konsekwencji nawiązanie dobrej relacji zarówno z najmłodszymi  jak i z rodzicami.

W Toto prowadzę terapię wad wymowy (z wykorzystaniem Strategicznej Metody Usprawniania Realizacji Fonemów i mioterapii) i pracuję z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy. Zajmuję się również terapią jąkania. Edukuję rodziców jak skutecznie wspierać moje działania i utrwalać efekty terapii w domu.

W czym się specjalizuję?

Sprawdź, w jakich obszarach mogę zaoferować profesjonalną pomoc

Czym jest konsultacja logopedyczna?

W czasie konsultacji logopeda dziecięcy przeprowadza wywiad z Rodzicem lub Opiekunem, bada dziecko i omawia wszystkie wątpliwości i wskazania do dalszej terapii. To także dobry czas na zadawanie pytań. W przypadku spotkania z młodszymi dziećmi (głównie poniżej 3 roku życia), złożonych problemów lub potrzeby przygotowania opinii, terapeuta może zalecić odbycie kolejnej wizyty w w celu wykonania większej liczby testów.

Konsultacja logopedyczna przeznaczona jest także dla Rodziców, którzy korzystali wcześniej z diagnozy lub terapii (w naszej lub innej placówce) i chcą skontrolować mowę dziecka.

Czym jest konsultacja dotycząca jąkania?

W czasie konsultacji dotyczącej niepłynności mowy wyspecjalizowany logopeda dziecięcy przeprowadza wywiad z Rodzicem lub Opiekunem, co stanowi podstawowy zakres pierwszego spotkania, na którą zapraszamy Państwa bez dziecka. Specjalista omówi z Państwem przyniesione materiały (wypełnione kwestionariusze oraz nagrania dziecka w sytuacjach domowych). Chcemy, dziecko nie było świadkiem Państwa rozmowy o jego trudnościach. Dla terapeuty istotne będą nagrania wideo momentów pojawiania się niepłynności w mowie, które Państwo obserwują w sytuacjach spontanicznych. Po pierwszym spotkaniu terapeuta zaproponuje dalszą drogę postępowania.

Czym jest terapia logopedyczna?

Terapia logopedyczna to seria zajęć, które odbywają się zawsze tego samego dnia tygodnia o tej samej godzinie, np. w każdy wtorek o 17:00. Zwykle trudno ustalić koniec terapii, dlatego rezerwacja jest dokonywana na czas nieokreślony. Terapia trwa także w ferie, z wyjątkiem kilku dni, np. Wigilia czy Sylwester. Na pierwszym spotkaniu logopeda dziecięcy wykonuje także diagnozę, o ile nie była przeprowadzana wcześniej.

Kursy i szkolenia

Odkryj, jakie kursy i szkolenia ukończyłam, aby zapewnić najwyższą jakość wsparcia

  • Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej, prof.
    Pluta-Wojciechowska, 2020 r.

  • Mowa bezdźwięczna, głoski f, w, kinestezja artykulacyjna, Iwona Michalak-Widera
    2020 r.

  • Opóźniony rozwój mowy – autorska propozycja postępowania z dziećmi w wieku
    przedszkolnym, Iwona Michalak-Widera, 2020 r.

  • Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne, Agata Gładowicz –
    Bojarska, 2021 r.

  • Wędzidełko okiem praktyka - diagnoza, terapia przed i po zabiegu. Aleksandra
    Rosińska, 2020 r.

  • Metoda wystukiwania sylab jako skuteczny sposób uzyskiwania płynności mówienia
    w terapii jąkania dr. Krzysztofa Szamburskiego, 2020 r.

  • Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna - Zaburzenia płynności mowy – teoria i
    praktyka, 2021 r.

  • Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego
    w ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym, Aleksandra Listwoń, 2021 r.

  • Stymulacja traktu ustno-twarzowego, Małgorzata Gawryl, 2021 r.

  • Odkryj Swój Głos z Olgą Szwajgier- warsztaty wokalne, Kraków, 2021 r.

  • Terapia Interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7 - Palin PCI, dr hab. prof. UŚ Katarzyna Węsierska, Warszawa, 2021 r.

  • Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka., mgr Agata Bujnik, Fundacja SYNAPSIS , 2022

  • Seminarium - Międzynarodowy Dzień Świadomości Jąkania ISAD 2023, Uniwersytet Śląski, pod przewodnictwem dr hab. Katarzyny Węsierskiej, prof. UŚ, 2023

  • Diagnoza i terapia jąkania dzieci w wieku szkolnym stopień II, dr hab. Katarzyna Węsierska prof. UŚ, mgr Joanna Szymczakowska, Katowice, 2023

  • Miofrenuloplastyka dla logopedów, lek. med. Jakub Bargiel, mgr Anna Koźlik, Kraków, 2023

Moje artykuły

Przeczytaj artykuły, które napisałam, aby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem

+1600

tylu pacjentom pomogliśmy

+24 000

przeprowadzonych spotkań

12

zatrudnionych specjalistów

bottom of page