top of page

Aleksandra Kozień

neurologopeda, logopeda, terapeuta SI

JG8A4530-2.jpg

O mnie

Jestem absolwentką studiów logopedycznych na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie, a także pedagogiki społeczno-opiekuńczej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uzyskałam również specjalizację w zakresie neurologopedii. Jestem także terapeutą pedagogicznym oraz terapeutą metody Integracji Sensorycznej.

Doświadczenie terapeutyczne i diagnostyczne zdobywałam w licznych placówkach oświatowych (szkołach i przedszkolach) a także gabinetach prywatnych. Prowadziłam terapie logopedyczną i  neurologopedyczną dzieci ze spektrum autyzmu, z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, dyslalią, zaburzeniami w obrębie aparatu artykulacyjnego, przygotowywałam dzieci do zabiegu frenotomii, frenulotomii i frenuloplastyki.

 

W swojej praktyce wykorzystuję wiedzę nie tylko z zakresu rozwoju dziecka i anatomii, ale także z  obszaru Integracji Sensorycznej, co pozwala mi holistycznie spojrzeć na trudności dziecka i dobrać odpowiedni zakres działań oraz
współpracy z innymi specjalistami, tak aby podjęta terapia była jak najbardziej skuteczna.

W terapii małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy kieruję się niedyrektywnymi metodami, ale także ciągłym nastawieniem na konieczność kreatywności w odniesieniu do aktualnych potrzeb dziecka. Kładę duży nacisk na jak najwłaściwsze poznanie przyczyn trudności, które widzę i potrzebę ewentualnej współpracy z innymi specjalistami, mogących mieć wpływ na poprawę możliwości psychofizycznych dziecka. Dobra relacja z rodzicem i rzetelna współpraca jest dla mnie kluczem do skuteczności podjętych działań terapeutycznych, dlatego zawsze staram się o właściwe wytłumaczenie rodzicom  podejmowanych przeze mnie ćwiczeń.

Jako terapeuta Integracji Sensorycznej, zwracam uwagę na wpływ zaburzeń funkcjonowania zmysłów jak i systemów integrowania informacji płynących ze zmysłów (wzrok, słuch, propriocepcja, dotyk, przedsionek-równowaga) na mowę i komunikację dziecka.

W czym się specjalizuję?

Sprawdź, w jakich obszarach mogę zaoferować profesjonalną pomoc

narysowane przez dziecko

Czym jest konsultacja neurologopedyczna?

W czasie konsultacji neurologopeda dziecięcy przeprowadza wywiad z Rodzicem lub Opiekunem, bada dziecko oraz omawia wszystkie wątpliwości i ewentualne wskazania do dalszej terapii. To także dobry czas na zadawanie pytań.  W przypadku spotkania z młodszymi dziećmi (głównie poniżej 3 roku życia), złożonych problemów lub potrzeby przygotowania opinii, terapeuta może zalecić odbycie kolejnej wizyty w  w celu wykonania większej liczby testów.

Konsultacja neurologopedyczna  przeznaczona jest także dla Rodziców, którzy korzystali wcześniej z diagnozy lub terapii (w naszej lub innej placówce) i chcą skontrolować mowę dziecka. 

Czym jest terapia neurologopedyczna?

Terapia neurologopedyczna dla dzieci to seria indywidualnych spotkań, które odbywają się zawsze o tej samej porze w tym samym dniu tygodnia, np. w każdy czwartek o 17:00. Rodzic wybiera termin pierwszego spotkania, a system rezerwuje ten dzień i godzinę na czas nieokreślony.

​​​

Grafik spotkań jest dostępny w systemie internetowym, wystarczy się zalogować. W systemie można także dokonać zmian terminów zajęć – najpóźniej na dwa dni przed planowanym spotkaniem. Zmian można dokonywać wielokrotnie, w ramach jednego miesiąca kalendarzowego i maksymalnie na dwa tygodnie do przodu. W specjalnych okolicznościach i za zgodą terapeuty zajęcia mogą mieć formę online. 

Kursy i szkolenia

Odkryj, jakie kursy i szkolenia ukończyłam, aby zapewnić najwyższą jakość wsparcia

  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna- rozszerzenie kursu A. Rosińska Akademia Logopedy 2025

  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, afazji motorycznej, ORM według zasad motorycznego uczenia się, Ewa Grzelak 2025

  • Nie skreślaj dorosłych! Diagnoza i terapia dorosłych z wadami wymowy, E. Strawa-Kęsek, Mowologia 2025

  • " SMURF, w tym FTM, czyli diagnoza i terapia wad wymowy w ujęciu Strategicznej metody usprawniania realizacji fonemów wraz z Fizjologiczną terapią miofunkcjonalną", prof. Danuta Pluta-Wojciechowska 2025

  • Opóźniony Rozwój Mowy – teoria, diagnoza, terapia, Joanna Pałasz 2025

  • Kurs do Karty Oceny Logopedycznej Dziecka KOLD 2024

  • Audiologia w Logopedii, Karatrzyna Wysocka , Akademia Logopedy 2024

  • Kurs Metody Integracji Sensorycznej wg. J. Ayers (210 godzin I, II i III stopień), Stowarzyszenie Terapeutów Neurorozwojowych 2024

  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i mewnętrznej w logopedii podejście praktyczne. A. Kaczyńska i E. Wojewoda 2023

  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna, A. Rosińska, Akademia Logopedy 2024

  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania, S. Orłowska-Popek 2024

  • Kurs Terapia reki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia; diagnoza-terapia-masaż, K Gromelska 2023

  • Werbogesty. Od gestu do słowa i będzie rozmowa, A. Gładowicz 2023

+1600

tylu pacjentom pomogliśmy

+24 000

przeprowadzonych spotkań

12

zatrudnionych specjalistów

bottom of page